Strategieën in Farmville 2

Farmville 2 is een spel dat is ontwikkelt door Zynga en het kan gespeeld worden via Facebook.
Het is de bedoeling dat de speler een boerderij opbouwt en onderhoudt. In het begin heeft de speler alleen maar een klein kavel met een aantal akkers waarop gewassen verbouwd kunnen worden, na verloop van tijd komen daar dieren en boomgaarden bij. Daarnaast komen er steeds meer buren die eisen stellen in de vorm van opdrachten waarmee uiteindelijk weer munten mee te verdienen zijn.


Tip 1: Bespaar water
Wanneer je buren uitnodigt om je te helpen op de boerderij kun je hen inzetten om je gewassen water te laten geven. Wat kun je verder doen om water te besparen? Laat bomen (of boomgaarden) waarvan je de producten niet meteen nodig hebt in bloei staan, oogst deze pas wanneer je de producten nodig hebt.
Het is echter wel aan te raden om eerst een kleine voorraad op te bouwen.
In het spel Farmville 2 is het ook mogelijk om buren te bezoeken, help deze buren door hen gewassen (indien mogelijk) water te geven. Door dit iedere keer te doen, zullen de buren dit na een verloop van tijd ook terug doen.

Tip 2: Bemest je gewassen/bomen
In Farmville 2 is het van belang om je gewassen te bemesten, de mest kun je verkrijgen door dieren te voeren of je mestsilo te legen. Door je gewassen of bomen te bemesten ontvang je dubbel zoveel producten, daarnaast worden de gewassen 'bekroonde gewassen' waarvoor je extra munten ontvangt. Wanneer je als eerste bent met het verbouwen van een bepaald gewas ontvang je bonuspunten in de strijdt naar een betere medaille.

Tip 3: Plant gevarieerde producten
Door producten gevarieerd te planten kun je in de loop van de tijd een voorraad opbouwen.
Plant producten die je veel nodig zult hebben bij het maken van producten, zoals tarwe, aardbeien en rogge.
Wanneer je een opdracht krijgt om een bepaald product te maken hoef je niet eerst te wachten totdat de grondstoffen zijn volgroeid. 

Tip 4: Geld verdienen
Door producten te maken kun je meer geld verdienen, losse gewassen of vruchten leveren lang niet zoveel op als dat kant en klare producten doen. Zet bijvoorbeeld je verbouwde tarwe om naar meel dit levert al een keer zoveel op. Door veel geld te verdienen in het spel kun je weer nieuwe producten of dieren aanschaffen.
Herhaal deze tips en creëer je eigen  goedlopende boerderij. Ook door bekroonde dieren te voeren ontvang je duurdere producten die je kunt verkopen (of waarmee je duurdere producten kunt maken om te verkopen). Daarnaast krijg je door het voeren van bekroonde dieren meer XP punten, waarmee je sneller kunt uitbreiden, dit resulteert uiteindelijk weer in het feit dat je meer geld gaat verdienen.

Veel speelplezier!





233 opmerkingen:

  1. hoe kan ik farmville 2 kleiner krijgen die staat te groot en hoe kan ik de boomgaard verwijderen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het goed is kun je Farmville2 kleiner krijgen door met het muiswieltje te scrollen. Je kan ook aan de rechterkant op het vergrootglaasje klikken (uiteraard die met het min teken). Een boomgaard kun je verwijderen door deze te verkopen of in je inventaris te zetten. Deze twee opties zitten rechts onderin onder het 'kruis met de pijlen'. Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel speelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan niet verder met dingen omdat ik iets moet plaatsen, ik krijg dan niets, ik heb geen eigen vrienden op facebook die het spel spelen en de comunitieburen krijgen dit bericht niet, hoe kan ik wel verder zonder eigen geld er in te steken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er bestaat een Facebookpagina waarop je mensen kunt vinden die je kunt toevoegen en die ook Farmville2 spelen.
    Op die manier kun je dus vrienden toevoegen die wel Farmville2 spelen.
    https://www.facebook.com/pages/FarmVille-2-Fanpage/226905010789116?ref=ts&fref=ts

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg mijn producten niet meer uit mijn inventaris ?
    Ik heb er een bodembedekking voor mijn schaduwplek in zitten, zonder die kan ik mijn schaduwplek niet bouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer je producten nodig hebt voor het maken van een schaduwplek vraag je deze aan vrienden, wanneer je alle materialen hebt gespaard kun je vrienden uitnodigen om te komen helpen met bouwen. Hiervoor hoef je de materialen niet eerst weer uit de inventaris te halen.

      Verwijderen
  6. O.k bedankt.
    Nog een vraagje.
    Hoe maak je een schapenvacht ?
    Moet je dat in je werkplaats doen ?
    Want die moet ook nog gebouwd worden.
    Eerlijk ge zegt vind ik het maar irritant, al die halve gebouwtjes staan daar maar, en het is verdomd lastig om de spullen er voor te krijgen om het af te bouwen.
    Wat ik ook irritant vind, is dat je alleen baby dieren met munten kunt kopen, en dan niet aan baby flesjes kunt komen, als het echt was geweest waren al die dieren al 10 x dood.
    En ik vind de dieren en een nieuw stuk land vrij maken erg duur.
    Het duurt erg lang tot je wat verder komt.
    En als je geen water meer hebt kun je gewoon niks meer.
    Ze zeggen dat dit een verslavend spel is, maar dat kan niet eens zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schapenvacht kun je krijgen door bekroonde schapen te voeren.

      Het probleem met de flesjes heeft te maken met het aantal vrienden waarmee je Farmville2 speelt. Wanneer je veel vrienden hebt kun je ook snel aan flesjes en benodigdheden die je moet gebruiken bij het bouwen van je gebouwen. Ook kun je via de Facebooktijdlijn van je vrienden vaak snel aan flesjes komen door te klikken op dingen zij zij delen (bijvoorbeeld wanneer een dier volgroeid of bekroond is geworden).
      Ook via de kruidenier (ik weet niet of je die al hebt) kun je aan flesjes komen.

      Je kunt door veel vrienden te bezoeken meer water krijgen, ook kun je waterputten bouwen. Geld (munten) kun je verdienen door bij vrienden langs te gaan en daar te helpen op de boerderij. Ook kun je producten maken en deze in de marktkraam verkopen. Hoe groter je boerderij wordt des te meer geld je zult verdienen en hoe gemakkelijker je alle gebieden kunt vrijspelen. In het begin gaat het allemaal vrij snel maar naarmate de tijd vordert duurt het inderdaad een tijdje voordat je een nieuw gebied kunt kopen.

      Verwijderen
  7. Wat is dat toch met die westelijke weide zien te krijgen ?Dan zegt ie dat je 5 snoeischaren moet zien te krijgen bij je vrienden, en dan zegt ie weer dat je maar 1 snoeischaar hoeft te krijgen van vrienden, die ik overigens gehad heb, en staat ie groen afgevinkt.
    En dan staat er weer 5 snoeischaren en zo om en om.
    Dus ik denk, ik zal eerst eens voor die 20000 munten zorgen en dan wacht ik wel met het land kopen tot ie 1 snoeischaar aangeeft afgevinkt, maar dat doet ie nu natuurlijk niet meer.
    Hoe krijg ik in Gods naam nog 4 snoeischaren ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt geen snoeischaren maken die moet je echt van je vrienden krijgen, deze kun je via het schuurtje (moet je eerst gebouwd hebben) aan je vrienden vragen. Echter zijn de snoeischaren niet noodzakelijk om het spel te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op welk niveau kan ik naar de jaarmarkt? Ben nu op niveau 18.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij is het bezoek aan de jaarmarkt niet afhankelijk van een niveau. Iedere donderdag ga je samen met Walter naar de jaarmarkt. Hiervoor dien je eerst een kar te repareren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoe kun je farm bucks nemen zonder geld in dit spel te steken om die andere stuk land te bekomen waar je farm bucks bij moet gebruiken als je geen piggybank hebt help me

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat kan niet. Om Farmbucks te krijgen moet je die kopen. Soms hebben ze ook aanbiedingen om bij bepaalde winkels iets te kopen, waarvoor je Farmbucks kunt ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik ben een paar dagen weggeweest en nu zag ik dat er veranderingen waren maar ik kan die paal die links van je marktkraam staat (waar je opdrachten mee moet maken) niet meer zien het rare is dat me buren die paal bij mij wel zien hoe kan dit?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De kruidenier is inderdaad verdwenen. Je moet nu een grotere marktkraam bouwen waar je spullen kunt verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn kruidenier is er nog steeds heb geen update marktkraam gehad al van allen geprobeerd al een paar keer zynga gemaild maar geen antwoord hoe kan ik dit op lossen

      Verwijderen
    2. Dat zou ik ook niet weten, normaal gesproken komt de kruidenier niet meer langs en wordt de winkel uitgebreid. Wellicht heeft het te maken met het level dat je moet behalen?

      Verwijderen
  15. weet er iemand hoe je buren kan verwijderen uit FV2 zonder dat je ze als vriend op FB moet verwijderen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als je FarmVille2 hebt opgestart staan daar je vrienden onderin het scherm. Wanneer je op de betreffende vriend gaat staan kun je deze bezoeken of verwijderen. Indien je op verwijderen klikt wordt de betreffende vriend als buur in FarmVille2 verwijderd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij kan dat niet. Ik kan alleen buren verwijderen die zijn toegevoegd uit de community. Buren die ik heb en die ook FB vrienden zijn kan ik niet als buur verwijderen. Heel irritant omdat een paar mensen het spel niet meer spelen en ik dus ook geen reactie krijg op verzoeken enz.

      Verwijderen
    2. Als het goed is kun je buren gewoon verwijderen uit FarmVille2 door op het kadertje van de betreffende persoon te gaan staan (op de manier hoe je zo ook kunt bezoeken) alleen kies je dan voor 'verwijderen' in plaats van bezoeken. Eenmaal op verwijderen geklikt krijg je een melding 'weet je zeker dat je deze vriend wilt verwijderen' eenmaal positief bevestigd is de persoon uit je FarmVille2 burenlijst verdwenen.

      Omdat je hebt ook hebt over verzoeken die je kunt sturen richten vrienden, deze kun je helaas niet verwijderen.

      Verwijderen
  17. De link om de rivier te openen werkt niet
    ( maak 5 geluksamulets )

    Paraplus maken de link werkt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is vervelend! Het kan natuurlijk altijd dat FarmVille2 een storing heeft. Soms wil het helpen om rechts bovenin op het wereldbolletje te klikken en dan Engels als taal te selecteren.

      Verwijderen
  18. Bedankt voor de reactie, maar in het Engels lukt het ook niet het ene deel kon ik wel vrij maken,
    maar het andere deel niet.
    Afwachten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gisteren dan toch gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heb meer dan 100 berichten in mijn mailbox staan kan ik ze ook in 1 keer beantwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat is helaas niet mogelijk in FarmVille2. Je moet alle berichten apart aanklikken.

      Verwijderen
  21. hoe krijg ik mijn facbook vrienden naar farmville toe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onderaan in het FarmVille2 scherm staat een rij met vrienden die al FarmVille2 spelen. Er zijn ook schermpjes waarin staat nodig vrienden uit. Hier kunt u op klikken en vrienden uitnodigen.Veel plezier met het spelen van FarmVille2

      Verwijderen
  22. Waar vind ik juist de boomgaarden? Deze vind ik precies niet terug

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De boomgaarden kun je bij de winkel kopen waar je ook dieren en bomen kunt kopen. Eenmaal een boomgaard gekocht kun je hier vier bomen in zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. onder welke categorie staat deze dan? ofwel zie ik er over :$

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerder stond de boomgaard altijd onder gebouwen en bij bomen. Echter hebben ze de boomgaard volgens mij uit het spel gehaald. Je kunt hem in ieder geval niet meer kopen. Dus het is niet zo vreemd dat je de boomgaard niet meer kon vinden in de winkel.

      Verwijderen
    2. Heb het nog even uitgezocht de boomgaard is niet verdwenen uit FarmVille2. Je kunt ze echter alleen niet meer via de winkel kopen. Er is onlangs een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan FarmVille2 het bouwen. Deze functie zit onder het blauwe icoon rechts onderin. Hier kun je ook boomgaarden selecteren in meerdere soorten.

      Verwijderen
    3. dat klopt ,maar dan moet je wel veel gunsten krijgen via bestellings lijst
      nieuwe kruidenier
      daar wel 7 dagen de tijd voor
      met die punten kan je upgrate kopen ,en nieuw land zeker al vanaf level 38, waar ik zit

      Verwijderen
  25. Reacties
    1. Hallo Rene, ik weet niet precies wat je bedoeld met schuur. Wellicht je inventarislijst? Deze kun je leeg krijgen door producten te verkopen of producten te maken.

      Verwijderen
  26. Ik ben erachter gekomen dat je moet maken wat op dat bord staat. Bedankt voor de reactie op mijn vraag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed om te horen dat je eruit gekomen bent. Veel speelplezier met FarmVille2

      Verwijderen
  27. Kiki heb geen buren, nog niet nodig gehad. Probeer het eens alleen, zonder buren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder buren kun je FarmVille2 nauwelijks spelen. Je hebt hen nodig voor het bouwen van gebouwen of machines. Daarnaast kun je buren bezoeken voor meer water,gewassen en punten.

      Verwijderen
  28. Niet aan buren beginnen, veel te lastig

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Er bestaat een besloten groep op FB "farmville2 hulpgroep" waar mensen elkaar helpen met verzoekjes: https://www.facebook.com/groups/FarmVille2B/

    BeantwoordenVerwijderen
  30. In mijn boomgaard van niveau 3 zijn er 3 oudere bomen. Hoe kan ik die verwijderen om te vervangen door nieuwe zodat ik ze weer kan bekronen?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat is niet mogelijk in FarmVille2 tot op heden, je dient de gehele boomgaard weg te gooien en een nieuwe te bouwen. Tip; gebruik de snoeischaren niet in boomgaarden, hierdoor gaan je bomen verouderen en kun je ze uiteindelijk weggooien. Bij losse bomen is dit minder erg omdat je dan slechts één boom moet aanschaffen in plaats van 4 en een boomgaard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bomen zijn wel individueel te verwijderen uit de boomgaard. Eerst moet je de boomgaard oogsten, geef nog geen water maar klik onder in de balk op 'gereedschap' klik in het uitgeschoven venster op het blauwe kruis (verplaatsen) ga naar de betreffende boomgaard en beweeg je muis voorzichtig tot je de 4 (blauwe vakjes ziet van de bomen. Probeer de muis op 1 vakje te krijgen, dit vakje wordt dan geel, nu kun je klikken en de boom is eruit, zet m even ergens op je land om hem te kunnen verkopen. Succes

      Verwijderen
    2. Dank voor je reactie. Ik heb het zojuist ook geprobeerd en je hebt gelijk.
      Veel plezier met FarmVille2.

      Verwijderen
    3. Nog een tip, de bomen in de boomgaard zijn ook individueel te snoeien (mits je genoeg snoeischaren hebt, om er achter te komen hoeveel snoeischaren je per boom nodig hebt ga je met de cursor op de boomgaard staan, als het goed is wordt hier aangegeven hoeveel je nodig hebt voor de hele boomgaard, deel dit door 4 en je weet het aantal per boom). Zo heb ik bij verschillende boomgaarden 2 gewone en 2 gesnoeide bomen. Klik eerst op je schuurtje, klik op gebruiken en volg dan hetzelfde ritueel, ga op een vakje staan tot deze geel is en klik, dit kan zowel na het oogsten als na het water geven. Succes

      Verwijderen
  32. nieuwe quest krijg je een baby maar die heb ik op heden nog steeds niet ontvangen. zit in level 80

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mijn bestelauto is kapot gegaan, kan niets meer verkopen. Hoe los ik dit op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wim, de bestelauto van de kruidenier gaat inderdaad een keer kapot. Dan krijg je opdrachten om hem te repareren. Heb je dit gedaan dan komt de kruidenier iedere keer weer langs om producten te kopen.

      Verwijderen
    2. Mijn bestelwagen is kapot,ook sins gisteren krijg het ook niet opgelost?

      Verwijderen
    3. Als het goed is krijg je opdrachten van de kruidenier om hem te helpen met zijn bestelwagen. Eenmaal de opdrachten volbracht kun je weer producten verkopen.

      Verwijderen
  34. Weet iemand hoe ik bij farm ville 2 een nieuwe boom of Bijenkorf kan kopen, het stond eerst onder het vakje links, maar alles is weg, had nog niet genoeg geld maar nu wel maar er staat nu alleen wat machine's / ovens te koop maar die heb ik al , ben bij level 17 maar kan zo niet verder, wie help mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bijenkorven kun je tijdelijk bijkopen. Je kunt er ook maximaal 6 hebben.
      Bomen kun je in de winkel kopen. Er zijn verschillende tabbladen, een voor dieren, een voor bomen en voor machines etc.

      Verwijderen
    2. Op die tabbladen stond het ook maar dat is nu weg, staat alleen nog een koe en op de andere hekjes en verder niets, hoe krijg ik dat terug. Ik denk dat het een storing is en durf hem niet te ressetten want dan ben ik denk ik alles kwijt en moet ik overnieuw beginne

      Verwijderen
    3. Hallo Bianca,
      Zal dit nog even controleren. Mogelijk is er een wijziging doorgevoerd in FarmVille2. Je hoeft denk ik niet opnieuw te beginnen, maar hebben ze het aankoopproces aangepast. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

      Verwijderen
    4. Hoi bianca, rechts onderin beeld staan 4 icoontjes. Wanneer je het icoontje met de groente en het mandje aanklikt.(tweede van links). En dan kun je bij het tabblad kiezen voor het tabblad met een appelboom. Daar kun je bomen kopen

      Verwijderen
  35. Reacties
    1. Door hem te verplaatsen, dan kun je voor het hondenhok in de inventaris plaatsen. Eigenlijk net zoals je andere zaken kunt verwijderen. Sommige dingen kun je pas naar verloop van tijd verwijderen, omdat er een opdracht aan vast zit die je eerst moet vervullen.

      Verwijderen
  36. Ook als je het via de telefoon speelt? Als ik op mn Facebook inlog krijg k n heel andere boerderij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf Farmville nog niet via de telefoon gespeeld. Het zou best kunnen dat hier minder mogelijkheden zijn. Dus dat je toch via een computer moet spelen om dingen te verwijderen

      Verwijderen
  37. nu mijn vraag ,,,vanaf wanneer ken je 2e waterput maken,, een vriendin zit in level 14 ,, en heb er 1 ,,wil er 2e ,maar kan die niet bouwen
    geeft paarse druppel er boven
    ik zelf chek vor 5e put,, maar lukt, okee ik in level 38

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt een tweede waterput volgens mij gewoon bouwen, echter kost deze veel munten. Wellicht heb je er hier nog niet genoeg van, waardoor je het niet kunt bouwen.

      Verwijderen
  38. Help al me buren verdwenen als ik via Facebook speel. Via zynga staan ze er wel gewoon heb van alles geprobeerd maar tot op heden nog niks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal kunnen dat er een storing is. Soms helpt het om het spel in engels op te starten dat kun je doen rechtsbovenin op het wereldbolletje.

      Verwijderen
  39. hoe komt het dat ik het icoon om het scherm te vergroten niet heb al mijn vrienden wel met scroll of control + gaat het ook niet graag advies grts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo marc,

      Het heeft te maken met je videokaart. Of een je hebt een te lichte processor/te weinig werkgeheugen. Simpel gezegd blokkeert farmville de inzoom functie om het spel soepel te laten draaien. Mogelijk hebben je vrienden een betere computer die alles wat beter aan kan.

      Verwijderen
  40. hoe komt het dat farmville2 steeds vast loopt ook bij het laden het is zo erg dat je er soms niet eens in komt ook tijdens het spelen loopt hij vast.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, FarmVille2 wordt steeds uitgebreider en daardoor gaat het spel steeds meer vergen van je systeem. Hierdoor kan het zijn dat je systeem vastloopt. Zorg ervoor dat Java altijd up-to-date is. Ook kan het soms helpen om het spel in het Engels op te starten ipv in het Nederlands. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

      Verwijderen
  41. wie weet waar bij de upgrades ik die watervelden kan vinden net als op t land..... ik zoek me al 2 dagen suf maar ik zie geen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Jet, als het goed is moet je die aan de rechterkant van het speelveld terug kunnen vinden, bij de rivier. Het zou echter kunnen dat je het waterveld nog niet kunt bereiken omdat je de omliggende velden nog niet hebt vrijgespeeld.

      Verwijderen
  42. Ik speel farm ville 2 op mijn telefoon, en wanneer ik om een helpende hand vraag krijg ik hem wel maar kan hem niet gebruiken, hij blijft staan en normaal gaat hij op de hooibaal zitten en dan kan ik hem wel gebruiken hoe kan dat ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Bianca,
      Wellicht dat het een fout is in Farmville2 is? Ik heb zelf geen idee hoe het kan dat deze fout anders kan optreden.

      Verwijderen
  43. ik heb 1 volledig opgewaardeerde watertoren. Hoe krijg ik nu meer watertorens ik zie ze staan bij mijn buren die hebben er wel 6 staan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer je genoeg geld hebt kun je watertorens bijkopen.Hiervoor moet je naar de knop 'boerderij upgrades' gaan rechts onderin beeld. Vervolgens kun je op het tabblad van de watertoren een nieuwe watertoren bijkopen en volledig upgraden. Veel speelplezier met FarmVille2

      Verwijderen
  44. Hallo Sander . ik heb een waterput niv 5 als ik naar update ga dan staan er door de waterputten van niv 1 t/m 5 een vink doorheen en kan ik niet een nieuwe niv 1 kopen heb genoeg geld en sterren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zijn de waterputten vervangen voor watertorens, dus zul je die moeten kopen. Deze zijn te vinden achter de knop 'boerderij upgrades' rechts onderin beeld. Veel speelplezier met FarmVille2

      Verwijderen
    2. Hallo sander ,wil jij mij vraag nogmaals lezen inplaats van put moet het torens zijn die kan ik ook niet kopen

      Verwijderen
    3. Dag Lia,

      Heb het even voor je bekeken. Je hebt ook een behoorlijk aantal duimen (gunsten) nodig om een watertoren te bouwen. Bij de eerste watertoren zijn het aantal munten dat je nodig hebt 100.000, de gunsten die je nodig hebt zijn 300. Hoe dat is bij een tweede of derde watertoren weet ik niet, maar FarmVille2 kennende heb je daar het dubbele of nog meer voor nodig. Veel speelplezier met FarmVille.

      Verwijderen
  45. ja dat klopt het zijn watertorens maar die kan ik niet aanklikken er staan allemaal een vink doorheen van niv 1 t/m 5 die kan ik niet kopen ook al heb ik genoeg geld en sterren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan zou ik het ook zo niet weten, heb zelf nog geen watertoren geplaatst.
      Wellicht dat iemand anders hier op het blog het antwoord weet?

      Verwijderen
    2. Ik ben erachter hoe je meerdere watertorens kunt bouwen. Je moet 5 waterputten hebben en voldoende duimen en geld voordat je 1 watertoren kunt bouwen.

      Verwijderen
    3. Ik ben erachter hoe je meerdere watertorens kunt bouwen. Je moet 5 waterputten hebben en voldoende duimen en geld voordat je 1 watertoren kunt bouwen.

      Verwijderen
  46. hoe verwijder ik mijn farmvill2 acount

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt je FarmVille2 account verwijderen door de app te verwijderen.
      Hiervoor gaat u naar Facebook, in de linkerkolom gaat u vervolgens staan bij apps op FarmVille2. Nu staat er een potloodje (of een tandwieltje) en wanneer je daarop klikt kun je kiezen voor app verwijderen. Klik daarop en doorloop het proces. Nu is FarmVille2 verwijdert en daarmee ook je account.

      Verwijderen
  47. Ik heb een probleem ik plaats van alles op farmville 2 om dingen te bouwen etc. Maar mijn vrienden kunnen mij nergens mee helpen krijgen te zien dat het cadeu niet te vinden is nu vind ik het spel niks meer aan ivm ik niks meer krijg om dingen te bouwen etc,wie weet wat hier de oorzaak van is ? Groetjes van a degen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet misschien waar het aan ligt. Jouw vrienden zien misschien jouw aanvragen niet voorbij komen, omdat de instellingen van FarmVille2 niet goed zijn ingesteld.

      Ga op de app van FarmVille2 staan (dat icoontje waarmee je FV2 opstart binnen Facebook), dan verschijnt hier een tandwiel voor. Klik op het tandwiel en controleer of het 'delen' op iedereen staat.
      is dit niet het geval, dan kunnen je vrienden het niet zien en kunnen zij jouw geen dingen toesturen.
      Dat kan dus een mogelijke oorzaak zijn van het door jouw beschreven probleem.

      Verwijderen
    2. Ter aanvulling, wanneer je de instellingen voor FarmVille2 bewerkt moet je controleren of "zichtbaarheid van app" op iedereen staat (of de Facebookgroep die je speciaal voor je FarmVille2 vrienden hebt aangemaakt) meer informatie op http://hoehandigisdit.blogspot.nl/2014/05/vriendengroep-maken-binnen-facebook.html (even kopiëren en plakken in de adresbalk)

      Verwijderen
    3. Ik had er vandaag ook last van tijdens het spelen van FarmVille2 dat ik bijvoorbeeld geen buren kon uitnodigen voor het bouwen van mijn watertoren. Ik heb toen via het 'wereldbolletje' rechtsboven in (naast het verzoeken enveloppe) de taal gewijzigd van Nederlands naar Engels. Daarna kon ik mijn vrienden wel uitnodigen. Wellicht dat dit ook de oplossing is voor jouw?

      Verwijderen
  48. Ik speel farmville 2 op mijn tablet en op Facebook. Ik heb spullen van mijn tablet boerderij verzonden naar mijn Facebook boerderij maar daar komen ze niet aan. Wat kan ik daar aan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zijn de twee FarmVille2 spellen gescheiden van elkaar. Op de computer (via Facebook) speel je FarmVille2. Op de tablet speel je FarmVille2 Country - dit zijn 2 verschillende spellen en het is volgens mij niet mogelijk om zaken door te sturen. Maar dat weet ik niet 100% zeker, wellicht dat iemand anders hier wel het antwoord op weet?

      Verwijderen
  49. Bedankt voor je reactie. Er staat bij de boerderij op mijn tablet dat de spullen doorgestuurd zijn naar mijn Facebook boerderij dus zou het wel moeten kunnen denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wellicht krijg je de ontvangsten zodra je op je brievenbus klikt binnen FarmVille2 Facebook. of helemaal rechts in beeld op een soort benzinepomp (daarbij werd je altijd doorgestuurd naar de app).

      Verwijderen
  50. Ik heb net android besturings systeem lollipop geinstalleerd en nu werkt de boerderij op mijn tablet niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem? Helaas zijn de goederen ook nog steeds niet afgeleverd zie hierboven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Speel zelf enkel via Facebook dus kan je er helaas niet bij helpen.

      Verwijderen
  51. Ik had een vraag je over de watertoren deze heb ik nu al een tijdje en uitgebouwd naar
    level 5 als ik nu bij mijn Buuren ga helpen zie ik regelmatig spelers de meer dan 1 watertoren hebben
    soms zelfs 4 maar als ik naar de pagina ga voor de watertoren staat er 1van de 1 uitgebouwd
    Dus kan ik er verder geen meer bouwen
    Mijn level is 120 en heb wel het geld en de gunsten die nodig zijn
    wat kan ik doen om er nog 1 of meerdere watertorens te kunnen bouwen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet 4 waterputten hebben om 1 watertoren te kunnen bouwen. Het lijkt mij dus logisch dat je voor de tweede watertoren weer 4 waterputten moet bouwen.

      Verwijderen
  52. Dat snap ik wel maar waar haal je die extra waterputten dan vandaan ze zijn niet te koop en staan ook niet op een stuk land

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze waren altijd via de winkel te koop. Waar je ook de zaden etc kan kopen. Hoe je er anders aan moet komen zou ik zo ook niet weten.

      Verwijderen
    2. Iemand een idee hoe je vrienden toevoegt.

      Verwijderen
    3. Via buren toevoegen onderin beeld kun je nieuwe buren toevoegen

      Verwijderen
  53. Ik kan niemand toevoegen, hoe doe ik dat? Die link van een hele tijd terug doet het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Via buren toevoegen onderin beeld kun je nieuwe buren toevoegen

      Verwijderen
  54. Mijn Duitse herder helpt niet meer, hij blijft gewoon in het water zwemmen. Heeft nog iemand dit probleem en wat kan ik eraan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal helpt het als je op het hondenhok klikt, dan gaat de hond weer terug naar zijn verblijf.
      Het is ook soms zo dat je poppetje blijft "hangen" in bijvoorbeeld de keuken. Wanneer je dan bijvoorbeeld op de winkel klikt, dan reset FarmVille2 de instellingen weer.

      Verwijderen
  55. Even een vraagje..hoe speel ik mijn spel weer op mijn nieuwe telefoon??moet ik nu weer helemaal opnieuw beginnen?ik was altijd ingelogd met Facebook maar ben nu alles kwijt😢

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Esther,

      Als het goed is krijg je alles weer terug als je met je Facebook account inlogt nadat je de app hebt opgestart. Hiervoor moet je naar het gebouwtje bij je boerderij. Waar ook de kruidenier altijd langskomt.

      Verwijderen
  56. Goeiemiddag!
    ik heb nog steeds geen 'hoedersvlag' in farmville . Hebben jullie enig idee hoe je hieraan kan geraken ?
    groetjes,
    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze krijg je automatisch. Mogelijk ben je nog niet ver genoeg met het spel.

      Verwijderen
  57. Goeiemiddag!
    ik heb in farmville 2 nog steeds geen 'hoedersvalg'. Hebben jullie enig idee hoe ik hieraan kan geraken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze krijg je automatisch. Mogelijk ben je nog niet ver genoeg met het spel.

      Verwijderen
  58. Hallo, ik moet mijn mestsilo oogsten dat zou geen probleem moeten zijn omdat ik genoeg dieren heb. Helaas heb ik mijn mestsilo geupdate naar een mestschuur. Kan ik dan de opdracht niet uitvoeren? Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk moet je de bak waarmee je mest kunt halen gewoon legen. Dat doe je met mestharken. De mestsilo en de mestschuur hebben meer te maken met de hoeveelheid mest je kunt opslaan. Wellicht moet je eerst wat mest gebruiken voordat je weer kunt oogsten, omdat je anders over je maximum aantal mest heen gaat.

      Verwijderen
  59. Ik heb 2 werkplaatsen. Hoe kan ik er 1 verwijderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan volgens mij niet. Je hebt als het goed is een keuken en een werkplaats. Daar kun je verschillende dingen maken.

      Verwijderen
  60. bij mij op mijn tel staat er elke keer als ik farmville opstart met Facebook dat ik een nieuw spelcontent moet downloaden maar dit is de nieuwste?? ik heb meerder acounts maar wil gewoon opnieuw beginnen en de oude weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt Farmville2 niet spelen via je telefoon en via Facebook. Wel kun je een app downloaden om Farmville country te spelen

      Verwijderen
  61. Ik speel farmville 2 ook via Facebook op mijn telefoon, dus dat kan dan toch wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oke vreemd. Op mijn telefoon werkt het niet via Facebook. Dan moet ik de app voor Farmville2 downloaden

      Verwijderen
  62. iemand enig idee hoe ik een bouwtaak moet voltooien??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bouwtaken voltooi je door aan vrienden spullen te vragen. Als je eenmaal alles binnen hebt dan moet je je vrienden uitnodigen om te bouwen. Door op het ding te klikken die je aan het bouwen bent kun je zien hoever je bent gevorderd en wat je allemaal nog nodig hebt.

      Verwijderen
    2. Ja dat wist ik en ik heb nadat ik die opdracht kreeg als training taak bij een kind van me, verschillende dingen gebouwd, ik heb zelfs mn watertoren en schuur vergroot, maar de taak word niet afgevinkt. (mn kind is met de training dieren verzorgen bezig)

      Verwijderen
  63. Ja dat wist ik en ik heb nadat ik die opdracht kreeg als training taak bij een kind van me, verschillende dingen gebouwd, ik heb zelfs mn watertoren en schuur vergroot, maar de taak word niet afgevinkt. (mn kind is met de training dieren verzorgen bezig)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms komt het voor dat er storingen zijn in het spel, zodat de opdracht niet geaccepteerd wordt. Na een aantal keren opstarten kan het zijn dat het spel de wijziging oppakt. Het is ook belangrijk dat je de opdracht exact zo uitvoert als dat er beschreven staat.

      Verwijderen
    2. Er staat, voltooi een bouw opdracht, en ik heb 21 taken uitgevoert bij mn kind, maar die 22ste lukt dus niet, en di4e opdracht heb ik al weken dus het spel word een paar keer per dag opgestart, dus dat helpt ook niet. Maar ik neem aan dat jij die opdracht ook ooit geha dhebt voor je dieren trainings taak bij je kind op farmville 2?

      Verwijderen
  64. Waarom kan ik mijn spullen niet verkopen in de markt? Ik kan wel spullen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt via de jaarmarkt/kruidenierskraam goederen verkopen. Spullen kopen kan in FarmVille2 niet, je kunt wel goederen vragen aan je Coöp vrienden.

      Verwijderen
  65. Hoe kan ik mijn inbox wijzigen dat ik alles in 1 keer kan accepteren? Heb vaak honderden items erin staan en die moet ik dan stuk voor stuk accepteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is helaas niet mogelijk. Je moet alle verzoeken apart accepteren.

      Verwijderen
  66. Hoe kan ik mijn inbox wijzigen dat ik alles in 1 keer kan accepteren? Heb vaak honderden items erin staan en die moet ik dan stuk voor stuk accepteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Margret, dat is helaas niet mogelijk. Bij FarmVille2 moet je alle verzoeken 1 voor 1 langs. Maar het scheelt dat er een slimmigheidje is ingebouwd dat de knop iedere keer op dezelfde plek uitkomt. Dus je kunt er heel snel doorheen klikken.

      Verwijderen
  67. ik ben momenteel goed ziek thuis dus wil ik weer xtje opnieuw beginnen hoe kan ik dit doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij moet je dan een nieuw Facebook account aanmaken of met een Facebook account FarmVille2 openen waarmee je nog geen Farmville2 hebt gespeeld.

      Verwijderen
  68. Hoi, ik speel nu een aantal dagen en ik kan maar geen buren toevoegen. (niet uit mijn vriendenlijst of community, beide zijn leeg, kan niks aanvinken)
    Ik heb alle manieren geprobeerd, instellingen bekeken, forums afgespeurd en kan niks vinden.
    Inmiddels hang ik dus overal op vast, omdat ik geen flesjes kan krijgen, dus geen items voor quests kan maken.
    Doe ik ergens iets fout ? Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je het al eens geprobeerd om Farmville2 in een andere taal op te starten? Bijvoorbeeld in het Engels, dit is te regelen via het wereldbolletje rechtsbovenin. In sommige gevallen zit er een fout in een andere taalversie waardoor bijvoorbeeld het uitnodigen van vrienden niet werkt. Een ander punt kan zijn dat je Farmville2 geen toegang hebt gegeven tot je vrienden. Dit moet je nagaan bij de instellingen van FarmVille2. Zodra je het overzicht met de apps hebt, kun je voor het Farmville2 icoontje gaan staan en vervolgens op het tandwieltje drukken, daar kun je zien of je Farmville hebt toegestaan tot je Facebook lijst. Tot slot kun je het nog eens proberen in een andere internetbrowser of door je cookies (tijdelijke internetbestanden) van je huidige browser te legen.

      Verwijderen
  69. Hoi, ik krijg geen buren toegevoegd. Niet uit fb vrienden of community. De lijsten blijven leeg, ik kan niks aanvinken. Nu zit ik vast met opdrachten, omdat ik geen flesjes en items kan krijgen. Wat doe ik fout ? Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie het antwoord dat ik hierboven heb geformuleerd.
      1) Probeer FarmVille2 eens in een andere taal (Engels) op te starten, het komt soms voor dat bepaalde problemen zich in een taalversie voordoen en dat het bij een andere taal gewoon werkt.

      2) Check je instellingen voor de FarmVille2 app, of deze wel toegang heeft tot je Facebook tijdlijn.

      3) Internet browser kan de informatie foutief ophalen, leeg je tijdelijke internetbestanden of probeer een andere browser.

      Verwijderen
  70. ik zit al in level 35 maar heb nergens mijn stroomoven gekregen, heb nu geprobeerd een windmolen te kopen, maar moet deze natuurlijk upgraden met stroomovens, maar heb deze niet, heb ze ook niet in de winkel gevonden om ze te kunnen aankopen, welke levels heb je nodig om je stroomoven te verkrijgen? groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stroomoven moet je op een gegeven moment bouwen als opdracht.

      Verwijderen
    2. weet je toevallig in welk level, heb al zoveel opdrachten niet kunnen afwerken omdat ze telkens vragen voor stroom te verzamelen, groetjes, en trouwens bedankt voor de zeer snelle reactie

      Verwijderen
    3. Stroom krijg je trouwens ook eens per minuut. Ook kun je een stuk land vrijspelen waar de stroomoven op staat.

      Verwijderen
    4. die krijg ik idd, maar die worden niet gerekend als je in een opdracht de vraag krijgt om 20 stroom te verzamelen

      Verwijderen
    5. Ik heb dit probleem ook. Ik heb geen ovens op gebieden vrij kunnen spelen en ook niet kunnen kopen in de winkels. dus kan nu geen windmolen bouwen voor de opdrachten

      Verwijderen
  71. welk stuk land, of welk level

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het land rechtsachterin daar staat als ik me niet vergis een stroomoven. Bij welk level zou ik zo niet weten

      Verwijderen
  72. http://hoehandigisdit.blogspot.nl/2015/04/tips-om-meer-stroom-in-farmville2-te.html daar kun je wat meer informatie vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Hallo allemaal.
    Ik heb een vraag aan jullie, mijn broer speelde farmville2 en hij was in level 46 maar toen is hij een tijdje gestopt met spelen, het facebook account is verbonden met Zynga games, maar nu hij weer wil gaan spelen moet hij helemaal bij level 1 beginnen weer, hij zit nu wel via Windows 10 voorheen niet, en hij kan ook helemaal geen spelers uitnodigen of vrienden en de vrienden kunnen hem niet vinden. ??????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft niet opnieuw te beginnen. Wanneer je via je Facebook waarmee je voorheen speelde Farmville2 opstart dan zul je weer starten in het level waar je bent gebleven. Voor wat betreft de vrienden dat is volgens mij een probleem in FarmVille2. Heb je het al eens geprobeerd om het spel in een andere taal te starten?

      Verwijderen
  74. Gekke vraag misschien; Ik heb een tijd geleden een groep gehad, waar de dingen die ik nodig had automatisch in komen te staan.
    Met plaatje er bij wat het is.
    Als ik in die groep kijk, zie ik af en toe nog wat staan, maar niet alles meer.

    Ik wil dit hier ook graag doen, maar ik weet niet meer hoe.
    Nu moet ik steeds knippen, plakken enz.
    Weet iemand hoe ik dit ook voor deze groep kan instellen?
    Zie een voorbeeld van die vorige groep.
    Thanx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat staat hier uitgelegd hoe je zo'n groep kunt maken.
      http://hoehandigisdit.blogspot.nl/2014/05/vriendengroep-maken-binnen-facebook.html

      Verwijderen
    2. Beste Sander,
      Dank voor je reactie, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.
      Zo'n groep heb ik inderdaad ook al gemaakt, maar nu is het de bedoeling;
      Ik ben lid van een besloten groep vb Linken farmville 2 , nu wil ik dat in deze groep mijn verzoekjes van farmville automatisch geplaatst worden. Zie het voorbeeld wat ik hier bij tutti heb gemaakt. ( https://www.facebook.com/groups/1984407651621347/ )
      Ik weet alleen niet meer hoe ik dit toen ooit heb ingesteld en waar.

      Verwijderen
  75. Mijn spel loopt vast op level 14, wat moet ik doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt proberen om Farmville2 op te starten in het Engels. Dit doe je door rechtsboven (wanneer je Farmville2 opstart) te drukken op het wereldbol icoon. Je hebt kans dat het spel dan wel werkt.

      Verwijderen
  76. Zijn er mensen die de desktop versie van farmville op een tablet spelen?
    Ik speel zelf op een imac maar vind het niet altijd fijn om alleen op kantoor te kunen spelen.
    Op een ipad kan je alleen de country escape versie spelen en die vind ik niet leuk.
    Nu overweeg ik om een smasung twblet oid te kopen maar wil graag weten of dit wel fijn speelt.

    En dan nog een andere vraag, kan je je boerderij verhuizen naar een ander facebook account? Zonder helemaal overnieuw te hoeven beginnen.

    Thanx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is het niet mogelijk om de desktopversie van Farmville2 op een tablet te spelen. Dit komt doordat er flashplayer gebruikt wordt om Farmville2 te laden, mobiele telefoons en tablets ondersteunen dit niet.

      Je kunt je Farmville2 boerderij niet overzetten naar een ander account, dit heeft te maken met het feit dat je met een Facebook account inlogt en dat hier alles op geregistreerd wordt. Dit is 1 op 1 gekoppeld. Je zult dus opnieuw moeten beginnen als je Farmville2 op een ander Facebook account wilt spelen.

      Verwijderen
  77. Hallo, ik krijg regelmatig gloeilampen. Wat kan ik hiermee?

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Hallo, ik krijg regelmatig gloeilampen. Wat kan ik hiermee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb je nodig om producten te kunnen maken. Je kunt lampen/lantaarns maken waarvoor je de gloeilampen nodig hebt.

      Verwijderen
  79. hallo Sander, ik heb geen flauw idee hoe de fokschuur werkt,ik heb nu heel veel dieren in mijn dierschuur zitten die eenmaal gefokt zijn..hoe nu verder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door de fokschuur kun je meer dieren op je boerderij plaatsen. Het voordeel van de fokschuur is dat je alle dieren die erin zitten in een keer kunt voeren.

      Verwijderen
    2. hoi Sander, ik denk dat jij in de war bent met de dierschuur, ja daar zitten al mijn gefokte dieren nu in, maar ik weet niet wat ik met de fokschuur moet doen, hoe werkt het met de niveau's en hoe krijg ik een zo hoog mogelijk niveau? en als je eenmaal met een paard of koe gefokt hebt, kan je dan niet meer fokken?

      Verwijderen
  80. hallo Sander, ik heb geen flauw idee hoe de fokschuur werkt, ik heb paarden en koeien gefokt en in mijn dierenschuur gezet, hoe ga ik nu verder??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt koeien en paarden fokken voor extra punten. Voor de jaarmarkt

      Verwijderen
  81. hallo, hoe kan ik mijn voorwerpen draaien? ik probeer heel de tijd met de muis en toetsen maar niets lukt. tis wel nodig dat ik mijn hekken kan draaien. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorheen kon je altijd attributen draaien door op de spatiebalk te drukken.

      Verwijderen
    2. weet jij hoe ik het op een ander manier kan draaien? het lukt me echt niet met de spatiebalk...

      Verwijderen
  82. ik druk op de spatiebalk maar het draait niet.. het is op windows 10

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onderin staat een tekentje met gereedschap als je daarop klikt dan krijg je een groen cirkeltje met onderbreking, als je vervolgens daarop klikt kun je dingen draaien.

      Verwijderen
    2. nee het lukt niet

      Verwijderen
    3. Het werkt wel, alleen is het wel zo dat je eerst een item moet plaatsen voordat je deze kunt draaien. Ook kun je niet alles draaien. Wanneer je op het gereedschap icoon rechts onderin klikt en dan op de groene cirkel en dan naar het item gaat dat je wilt draaien dan wordt deze groen/blauw omcirkelt wanneer je het kunt draaien. Als je het wilt draaien hoef je alleen nog op de linkermuisknop te klikken.

      Verwijderen
  83. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. ik heb een boomgaard, maar ik wil de bomen die er nu instaan er graag uit hebben en andere weer in hoe kan ik dit doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet wachten tot je de bomen kunt oogsten. Eenmaal geoogst kun je met de move tool (rechts onderin en dan het gereedschapsicoon) ook wel het blauwe kruis met pijlen. Daarmee ga je naar de boomgaard en als je eroverheen gaat dan zie je kleine vakjes onder de bomen verschijnen. Selecteer de gewenste boom die wilt verwijderen en sleep deze uit de boomgaard.

      Verwijderen
  85. ik heb een boomgaard, maar ik wil de bomen die er in staan graag uit hebben en er andere bomen in zetten hoe kan ik dit doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  86. wanneer kriijg je de paardenstal konijnenheuel koeienstal varkensstal schapenweide? is dat vanaf een bepaald level? ik sommige items nodig maar ik kan die niet vragen aan mijn cooop. dus bij sommige dingen kom ik niet verder

    BeantwoordenVerwijderen
  87. ik wil graag weten wanneer je konijnenheuvel paardenstal koeienstal varkensstal geitenstal en schapenstal krijgt. ik heb al veel bekroonde dieren maar geen stallen om ze in te zetten en ik heb bekroonde dingen nodig voor bepaalde opdrachten en dan zijn de stallen wel handig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die krijg je niet bij een bepaald level. Je krijgt op een gegeven moment van Walter (boer) de opdracht om die stallen te bouwen. Ik denk dus dat het een kwestie is om die opdrachten uit te voeren.

      Verwijderen
    2. oke dank je wel voor je antwoord

      Verwijderen
  88. Ik had een vraagje waar kun je een jaarmarktschep kopen? die heb ik nodig voor bij het boerderij verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is die gele / goude schep. Die kun je kopen voor 200.000 munten kopen. Hiervoor moet je op de jaarmarktkar klikken die vindt je naast je marktkraam.

      Verwijderen
  89. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Ik had een vraagje waar kun je een jaarmarktschep kopen? die heb ik nodig voor bij het boerderij verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is die gele / goude schep. Die kun je kopen voor 200.000 munten kopen. Hiervoor moet je op de jaarmarktkar klikken die vindt je naast je marktkraam.

      Verwijderen
  91. Hallo. Ik heb al meer dan 20gloeilampen en ik heb geen flauw benul wat er mee te doen. Ik kan nergens lantaarns ofzo vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb je die gloeilampen nodig om je windmolen uit te breiden voor energie.

      Verwijderen
  92. Hallo. Ik heb al meer dan 20 gloeilampen en ik heb geen benul wat er mee te doen. Ik kan nergens lantaarns vinden. Kan iemand helpen please?

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Wat gebeurd er met goederen die je wil verkopen maar niet verkocht raken?
    Wat gebeurd er met specifieke goederen die je nodig hebt tijdens een evenement eens het evenement afgelopen is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spullen die je niet verkoopt blijven in je inventaris. De spullen die je nodig hebt tijdens een evenement, die verdwijnen ook in je inventaris. Als je ze weer wilt herplaatsen kun je ze daar weer uithalen. De inventaris knop vind je rechts onderin beeld.

      Verwijderen
    2. Ik speel dit spel op tablet en niet via facebook.
      De artikelen die ik wil verkopen blijven in het kraampje staan en kan ik niet terug naar de schuur verplaatsen.
      Een inventarisknop heb ik niet staan rechtsonder.

      Verwijderen
    3. Op de tablet is het inderdaad anders. Dan blijven de dingen gewoon in je kraam.

      Verwijderen
  94. Ik heb ineens nauwelijks vrienden meer in het spel. Ook een facebook-vriend is ineens geen vriend meer onder in de balk. Instellingen staan goed, maar kan haar niet uitnodigen; zij mij ook niet. Heb cookies/tijdelijke internetbestanden verwijderd. Instellingen allemaal nagelopen...In andere taal opstarten helpt ook niet. Enig idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou best eens kunnen dat er een storing is, gezien er de laatste tijd veel DDos aanvallen zijn op Amerikaanse servers.

      Verwijderen
  95. ik heb een kraam van rassententoonstellingkraam ik klik erop maar er gebeurd niks mijn vraag is wat moet ik daar mee doen

    BeantwoordenVerwijderen
  96. ik heb een dierententoonstellingskraam wat moet ik daarmee ik klik erop maar er gebeurd niks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoef daar niets mee te doen, dat is voor de sier. Als je een bekroond dier hebt dan krijg je daar punten voor.

      Verwijderen
  97. Ik heb 2 dierenschuren op mijn farm staan en nu wil ik die verwijderen maar dat gaat niet.Hoe krijg ik die eraf ?????

    BeantwoordenVerwijderen