Ontwikkelingen op gebied van Zoekmachine optimalisatie


Bezoekersduur op de website wordt steeds belangrijker, Google bepaald aan de hand van de bezoekersduur of de website relevant is voor de internetgebruiker. Een hoge bezoekersduur zal doorgaans resulteren in een betere positie binnen Google. Waarschijnlijk meet Google dit via de Chrome browser en/of via mensen die zijn ingelogd met het Google account (Gmail).

-          Snelheid van de website, Google stelt dat een snelle website gebruiksvriendelijk is. Snelle websites worden om deze reden beloond met een hogere positie binnen Google.

-          Sociale signalen, Google werkt aan de hand van ‘Agentrank’ hoe meer likes/Google+ verwijzingen een website heeft, des te ‘belangrijker’ deze wordt geacht door Google waardoor Google een betere positie toekent aan de website.

Google Updates
In de afgelopen maanden heeft Google een aantal nieuwe updates wereldwijd uitgerold.
Deze updates moeten ervoor zorgen dat websites van ‘slechte’ kwaliteit minder goed gaan scoren binnen een zoekmachine. Zaken zoals duplicate content en spam worden nog harder gestraft dan voorheen het geval was, de content op de website gaat een steeds belangrijkere rol spelen.

- Google update Panda
De Panda update van Google let op de toegevoegde waarde van een website voor de internetgebruiker. Pagina’s die over geoptimaliseerd zijn voor een zoekmachine worden bestraft met een lagere indexatie. Ook hebben pagina’s die sterk op elkaar lijken geen meerwaarde meer, de pagina die het eerst bestond wordt in dat geval geïndexeerd. Hoewel de Panda update niet leidt tot penalty’s lijkt het hier wel op, omdat de website door pagina’s van slechte kwaliteit in Google positie kunnen zakken. Indien deze webpagina’s weer worden hersteld, keert de positie binnen Google weer terug.

- Google update Pinguin
De Google Pinguin update wordt uitgerold om web-spam te voorkomen. Hieronder valt bijvoorbeeld het plaatsen van dezelfde content op verschillende platformen. De update is ingevoerd om de relevantie van de organische zoekresultaten binnen Google te optimaliseren.
Zolang het belang van de website bezoeker voorop wordt gesteld, is de kans groot dat de website goed blijft scoren binnen Google. 

Update Google Venice
Google heeft de afgelopen maanden een nieuw concept wereldwijd uitgerold.
De zoekresultaten zijn nu meer lokaal gericht, Google stelt de zoekmachine op basis van het IP adres automatisch in op de locatie. De machtige landelijke speler krijgt concurrentie van de lokale spelers.
Hierdoor krijgt de zoekmachinegebruiker zoekresultaten gepresenteerd die komen uit zijn regio.

Google Places
Om goed gevonden te worden op lokaal niveau wordt Google Places steeds belangrijker, een goede vermelding binnen Google Places zal resulteren in een betere vermelding binnen de resultatenlijst van Google.
1.       Lokale landingspagina en URLs, zoals /osp/twello
2.       Voeg in de title en description de plaatsnaam in, zoals OSP Twello
3.       Schrijf teksten die relevant zijn voor de plaats, zoals over OSP Twello
4.       Genereer inkomende links die als linktekst OSP Twello bevatten
5.       Sta lokale reviews toe op de betreffende pagina
6.       Laat bezoekers zelf content genereren, bijv. hun ervaringen met OSP Twello
7.       Schrijf routebeschrijving uit voor de betreffende locatie naar uw bedrijf.  Nog beter is een lokale vestiging in de betreffende plaats
8.       Voeg een KML bestand en GeoSitemap toe aan de website
9.       Zorg voor links van andere websites uit dezelfde regio




Geen opmerkingen:

Een reactie posten