Betaal per klik met Google Adwords

Iedere website- of webshophouder wil bezoekers ontvangen, het liefst zoveel mogelijk binnen een korte tijd. Hiermee moet namelijk het geld mee verdient worden. Iedere bezoeker kan resulteren in een verkoop of een offerte die uiteindelijk kan resulteren in een lead. Een manier om een bezoekersstroom binnen een korte periode naar je website of webshop te genereren is Google Adwords. In dit artikel zullen we verder inzoomen op de werking van Google Adwords, dit wordt ook wel SEA (Search Engine Advertising of zoekmachine adverteren) genoemd.

Wat is Google Adwords?

Google Adwords is de advertentiemakelaar van Google, via Google Adwords kun je adverteren binnen 's werelds grootste en bekendste zoekmachine én het netwerk van alle websitehouders die zich bij het displaynetwerk hebben aangesloten. En ik kan u verzekeren dat zijn duizenden, zo niet miljoenen websites. Via Google Adwords kunt u dus een heel groot netwerk in één keer inzetten om bezoekers naar je website te leiden. De advertenties van Google Adwords zijn binnen de zoekmachine zichtbaar aan de bovenkant en de rechterkant van de zoekresultaten. Binnen het displaynetwerk staat vaak "ads by Google" beschreven, wanneer er sprake is van een Adwords advertentie.

Hoe werkt Google Adwords?

Google Adwords werkt aan de hand van een biedsysteem. Voor ieder zoekwoord die je ingeeft wordt een schatting afgegeven die informatie verstrekt over het aantal zoekers en concurrenten die op het betreffende zoekwoord actief zijn. Aan de hand van een algoritme wordt vervolgens bepaald hoeveel je ongeveer kwijt zult zijn per klik. Er bestaan hierin grofweg gezien 4 cases;

1.Veel zoekers en veel concurrenten
Je zal merken dat je relatief gezien een hoog bedrag per klik zult betalen.

2.Weinig zoekers en veel concurrenten
Je zult dan zien dat je per klik een hoog bedrag per klik betaalt.

3.Veel zoekers en weinig concurrenten
Dan heb je goud in handen en zul je relatief gezien weinig voor een klik betalen, helaas zijn deze zoektermen steeds zeldzamer aan het worden.

4.Weinig zoekers en weinig concurrenten
Deze zoektermen zijn relatief gezien goedkoop, maar leveren mogelijk ook minder bezoekers op. Dergelijke zoekwoorden zijn goed als longtail zoekwoorden te gebruiken.

Probeer dus per zoekwoord door gebruik te maken van de Google Keyword tool goed te analyseren welk zoekwoord het meeste bereik heeft tegen lage kliks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten