Wellicht heb je er al wel eens van gehoord de Facebook retargetingpixel, dit is een pixel die een webmaster kan plaatsen op zijn website.
Voor iedere pagina kan een aparte retargetingpixel worden geplaatst. Hierdoor kan de webmaster informatie verzamelen over zijn bezoekers, en wellicht deze informatie later inzetten bij een Facebook campagne. Meer hierover in dit artikel.
Wat is retargeting?
Het onderwerp retargeting hebben we al eens eerder behandeld op het blog, het artikel ging destijds over een
retargetingcampagne via Google Adwords.
Retargeting betekent eigenlijk niets meer dan de bezoeker opnieuw te herinneren aan jouw product/website. Nadat de gebruiker op je website is geweest 'achtervolg' je hen met een advertentie waardoor zij wederom geconfronteerd worden met hetgeen dat zij op jouw website/webshop bekeken hebben.
Hoe werkt de retargetingpixel van Facebook?
Wanneer bezoekers zijn ingelogd op Facebook (en dat zijn veel mensen 24/7), dan kun je deze via de Facebook retargetingpixel als het ware benaderen. Wanneer een bezoeker op een pagina komt waarop de Facebook retargetingpixel is geïnstalleerd, zal de gebruiker wanneer hij deze pagina verlaat een gesponsorde melding zien op zijn Facebook tijdlijn.
Een ander voordeel van de retargetingpixel van Facebook is dat je gedetailleerde informatie van de gebruiker verzameld.
Doelgroepen segmenteren
Omdat je op de website verschillende retargetingpixels kunt plaatsen (iedere pagina kan een andere Facebook retargetingpixel bevatten) wordt het mogelijk om de bezoekers in vakjes te drukken. Anders gezegd je gaat de gebruikers segmenteren, gebruikers die op dezelfde pagina komen zullen wel een raakvlak hebben op hetzelfde interessegebied. Deze informatie kun je vervolgens weer inzetten om de betreffende doelgroep te benaderen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten