De zoekmachine van Google wordt steeds slimmer, zij
kunnen ook de link leggen tussen een geschreven tekst (dus zonder een
verwijzing erachter) en een website. Dus wanneer er een tekst wordt geschreven
over bijvoorbeeld jouw bedrijf op een andere website. Dan geldt dit als een
link naar jouw (bedrijfs)website, het aantal inkomende links zal uiteindelijk
bijdragen aan een betere vindbaarheid binnen de zoekmachine. De zoekmachine kan
dus relaties leggen tussen tekst en andere websites, dit worden impliciete
links genoemd. Dankzij de vermeldingen op andere websites bouw je een
autoriteit op binnen Google. Een impliciete link mag dus geen ‘echte’
verwijzing bevatten die leidt naar jouw website. Tevens gelden impliciete links
pas zodra de naam van het bedrijf of de website ook in een zoekopdracht
voorkomen. In dit opzicht wordt het weer belangrijk om je belangrijkste
zoekwoord in het domein van de website te benoemen.
Hierbij geldt net zoals bij het traditionele linkbuilden dat je niet moet gaan overdrijven met het verspreiden van links, tevens dien je ervoor te zorgen dat de verwijzing relevant is voor de bezoeker op de andere website.
Hierbij geldt net zoals bij het traditionele linkbuilden dat je niet moet gaan overdrijven met het verspreiden van links, tevens dien je ervoor te zorgen dat de verwijzing relevant is voor de bezoeker op de andere website.
Het is bekend dat Google steeds beter wordt in het herkennen van echte en fictieve links. Dit artikel is dan ook zeer interessant voor vele online marketeers.
BeantwoordenVerwijderen