Off-page zoekmachine optimalisatie

Om je van de concurrent te kunnen onderscheiden is de beschrijving die je hebt in het zoekresultatenoverzicht van Google belangrijk. Een manier om je te onderscheiden kan het gebruik van schema.org zijn. Via Schema.org kun je met een stukje code aangeven aan bij de zoekmachine wat er op de website te vinden is. Ook kan Schema.org ervoor zorgen dat er belangrijke gegevens worden getoond bij de meta description, de zogeheten rich snippets. Via deze manier wordt het bijvoorbeeld mogelijk om recensies te tonen, openingstijden of recepten binnen de zoekmachine.

Doordat de gebruiker deze informatie al meteen kan aflezen, kun je direct je boodschap overbrengen en ben je de concurrent mogelijk een stap voor. Tevens kan een goede rich snippets beschrijving bijdragen aan een hoger doorklikpercentage (CTR), waardoor het aantal bezoekers op de website zullen toenemen. Een logisch gevolg is dat hierdoor de conversie zal toenemen, waardoor uiteindelijk de winst verhoogd zal worden. Een bijkomend voordeel is dat een hoge CTR mogelijk geldt als een indexatiefactor voor Google. Dus wanneer de website een hoge CTR heeft zal dit bijdragen aan een betere positie binnen de zoekmachine, waardoor het wederom aannemelijk is dat er meer mensen op de website terecht komen en dit opnieuw leidt tot een verbeterde CTR en daarmee tot een hogere conversie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten