Neem een duidelijk herkenbare identiteit aan, wanneer het
bedrijf al jaren bestaat kan dit de huisstijl zijn. Bij de afbeelding van het
Twitter-account kan het bedrijfslogo worden gevoerd.
Wanneer een bedrijf op Twitter actief wordt, heeft deze
als doel om informatie te verspreiden.
Deze informatie kan alles zijn, een nieuw product dat is toegevoegd aan het
assortiment, een nieuwtje uit de branche etc.
Wanneer het onderwerp van het bericht aansluit bij een
pagina op de website van het bedrijf, is aan te raden om een URL (link) toe te
voegen in het bericht.
Op deze manier zullen Twitter gebruikers een bezoek
kunnen brengen aan de website van het bedrijf, hier kunnen zij mogelijk
overgaan tot actie.
Twitter begrippen
Timeline/tijdslijn: Op deze pagina zijn in chronologische
volgorde de berichten zichtbaar.
Tweet: Een Tweet is een bericht op Twitter.
Volgen: Dit kan gezien worden als een “vriend”, deze ziet
de Tweets die je plaatst.
Retweet (RT): Hiermee wordt een doorgestuurde Tweet weergegeven.
Reply (@reply): Hiermee wordt een reactie weergegeven.
Direct Message (DM): Dit is een prive Tweet, alleen de
ontvanger kan dit lezen.
@mention: Dit is
eigenlijk hetzelfde als @reply, het enige verschil is dat @mention een meer
openbaar karakter heeft. De @mention is
namelijk voor iedereen die de ontvanger volgt zichtbaar, een @reply is enkel te
lezen door een andere gebruiker wanneer deze ook de ontvanger volgt.
Een Tweet op
Twitter
Op Twitter zijn berichten te posten met een maximale
lengte van 140 leestekens.
Wanneer een URL wordt geplaatst, zal dit snel een
volledig bericht vullen. Om dit probleem tegen te gaan, bestaan er websites om
de URL in te korten, http://www.iturl.nl/ of
https://bitly.com/ zijn dergelijke diensten.
Het voordeel is dat de waarde van de link behouden blijft, de functie van
linkbuilding blijft behouden. Op dezelfde manier kunnen Youtube filmpjes
gedeeld worden (door de URL van het Youtube-filmpje te verkorten met eerder
genoemde diensten.
Naast tekst zijn een foto en een locatie toe te voegen,
in het venster waar de tweet geschreven wordt staan een fotocamera en een
vizier vermeld. Wanneer op de fotocamera wordt geklikt, kan de gebruiker een
foto toevoegen. Via het vizier kan een locatie worden toegevoegd.
Een aantal Twitter-bericht
begrippen
Hashtag (#) :
De Hashtag (#) wordt gebruikt om een “zoekwoord” aan het
bericht mee te geven.
Wanneer een bericht wordt opgesteld over “banden”, wil je op “banden” gevonden worden.
In het bericht ziet het er dan zo uit #banden. Voorbeeld: Primacy 3 zijn Michelin #banden
Wanneer een bericht wordt opgesteld over “banden”, wil je op “banden” gevonden worden.
In het bericht ziet het er dan zo uit #banden. Voorbeeld: Primacy 3 zijn Michelin #banden
Apenstaart (@):
Dit teken geeft aan naar wie je het bericht stuurt.
@“gebruikersnaam” geeft aan dat het bericht naar de gebruikersnaam wordt verstuurd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten