Handleiding Twitter


Neem een duidelijk herkenbare identiteit aan, wanneer het bedrijf al jaren bestaat kan dit de huisstijl zijn. Bij de afbeelding van het Twitter-account kan het bedrijfslogo worden gevoerd.
Wanneer een bedrijf op Twitter actief wordt, heeft deze als doel om informatie te verspreiden.
Deze informatie kan alles zijn,  een nieuw product dat is toegevoegd aan het assortiment, een nieuwtje uit de branche etc.
Wanneer het onderwerp van het bericht aansluit bij een pagina op de website van het bedrijf, is aan te raden om een URL (link) toe te voegen in het bericht.
Op deze manier zullen Twitter gebruikers een bezoek kunnen brengen aan de website van het bedrijf, hier kunnen zij mogelijk overgaan tot actie.

Twitter begrippen

Timeline/tijdslijn: Op deze pagina zijn in chronologische volgorde de berichten zichtbaar.
Tweet: Een Tweet is een bericht op Twitter.
Volgen: Dit kan gezien worden als een “vriend”, deze ziet de Tweets die je plaatst.
Retweet (RT): Hiermee wordt een doorgestuurde Tweet weergegeven.
Reply (@reply): Hiermee wordt een reactie weergegeven.
Direct Message (DM): Dit is een prive Tweet, alleen de ontvanger kan dit lezen.
@mention:  Dit is eigenlijk hetzelfde als @reply, het enige verschil is dat @mention een meer openbaar karakter heeft.  De @mention is namelijk voor iedereen die de ontvanger volgt zichtbaar, een @reply is enkel te lezen door een andere gebruiker wanneer deze ook de ontvanger volgt.


Een Tweet op Twitter

Op Twitter zijn berichten te posten met een maximale lengte van 140 leestekens.
Wanneer een URL wordt geplaatst, zal dit snel een volledig bericht vullen. Om dit probleem tegen te gaan, bestaan er websites om de URL in te korten, http://www.iturl.nl/ of https://bitly.com/ zijn dergelijke diensten. Het voordeel is dat de waarde van de link behouden blijft, de functie van linkbuilding blijft behouden. Op dezelfde manier kunnen Youtube filmpjes gedeeld worden (door de URL van het Youtube-filmpje te verkorten met eerder genoemde diensten.
Naast tekst zijn een foto en een locatie toe te voegen, in het venster waar de tweet geschreven wordt staan een fotocamera en een vizier vermeld. Wanneer op de fotocamera wordt geklikt, kan de gebruiker een foto toevoegen. Via het vizier kan een locatie worden toegevoegd.


Een aantal Twitter-bericht begrippen

Hashtag (#) :
De Hashtag (#) wordt gebruikt om een “zoekwoord” aan het bericht mee te geven.
Wanneer  een bericht wordt opgesteld over “banden”, wil je op “banden” gevonden  worden.
In het bericht ziet het er dan zo uit #banden. Voorbeeld: Primacy 3 zijn Michelin #banden 

Apenstaart (@):
Dit teken geeft aan naar wie je het bericht stuurt. @“gebruikersnaam” geeft aan dat het bericht naar de gebruikersnaam wordt verstuurd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten